23 november 2017

Congres 2017 NL: ACADEMICS MEET PRACTITIONERS : De kracht van waardering op het succes van de organisatie


Uur:
09u - 17u
Prijs:
170 euro. Voor federale ambtenaren gratis
Programma:

Volzet: de inschrijvingen zijn afgesloten


 




         


23 novembre 2017

Congres 2017 fr: Le Monde académique rencontre les praticiens : Valoriser les collaborateurs pour renforcer l’organisation


Heure:
09h - 17h
Prix:
€170, gratuit pour les fonctionnaires fédéraux
Location:
Institut de Formation de l'Administration Fédérale
WTCIII building
Boulevard Simon Bolivar 30
1000 Bruxelles
Programme:

Vous ne pouvez plus vous inscrire, c'est complet !

         


24 en 31 januari 2018

Vorming: Opmaak van een strategisch beleidsplan


Uur:
9.00 tot 17.00
Lesgever(s):
Prof. dr. Sebastian Desmidt (Universiteit Gent)
Prijs:
€490 (lesmateriaal en lunch inbegrepen)
Locatie:
Universiteit Gent,
Campus Mercator, gebouw G,
Henleykaai 84,
9000 Gent
Lokaal G1.019
Programma:

De inschrijvingen kunnen vervroegd afgesloten worden

 
         


14 februari 2018

Vorming: DNA van een klantgerichte organisatie


Uur:
9.00 tot 17.00
Lesgever(s):
Dhr. Tom Vandooren (Zaakvoerder Quest-it)
Prijs:
225 euro (catering en lunch inbegrepen)
Programma:



Klantgericht organiseren


Nu social profit zich de voorbije decennia het efficiëntie- en kwaliteitsdenken eigen maakte, lijkt een nieuwe uitdaging op te doemen. Klantgerichtheid lijkt het nieuwe toverwoord, ondersteund door tal van maatschappelijke evoluties: vermarkting en commercialisering, de mondige burger die zich als klant ziet, persoonsvolgende financiering, …


Maakt ook social profit – net als in een door service oververzadigde profit-wereld – de overstap naar een belevingseconomie, waar niet enkel de efficiëntie en kwaliteit van het product of het proces doorslaggevend is, maar ook het “gevoel” die we oproepen bij gebruikers? Wat als OCMW’s, besturen, ziekenhuizen, … “fans” zouden hebben? Wat als we ook in standaardprocessen het gevoel van maatwerk zouden kunnen leveren?


Klantgericht denken en organiseren heeft als doelstelling om – naast efficiënte en kwaliteitsvolle service – ook banden te smeden met klanten. In social profit niet zozeer om terugkerende klanten en financiële winst na te streven, maar omdat in zorg, onderwijs, welzijn, … de band net het verschil maakt.


In deze vorming vertrekken we vanuit de strategische keuze die inzetten op klantgerichtheid is, en waarom u die al dan niet zou maken. We verkennen de implicaties die deze keuze heeft op organisatorische processen, medewerkersbeleid, leiderschap en kwaliteitszorg. We doorlopen de weg van missie en visie naar de ervaring van de klant, en staan daarbij stil bij klantbeloftes, cultuur en structuur, delivery points, het onderscheid tussen frontstage en backstage, …


         


14 maart 2018

Vorming: Workloadmeting in de social profit en publieke sector


Uur:
9.00 tot 17.00
Lesgever(s):
Dhr. Tom Vandooren (Zaakvoerder Quest-it)
Prijs:
225 euro (catering en lunch inbegrepen)